12 päivää järjestämiseen – näin luot uudet rutiinit älykkäillä tuotteilla
Järjestäytyminen ei tarkoita, että kaikki muuttuu kerralla – kyse on pienistä askelista, päivä päivältä. Muutamalla yksinkertaisella vinkillä ja oikeilla tuotteilla voit vähitellen luoda rutiineja, jotka tekevät työelämästä helpompaa ja tehokkaampaa. Tässä on opas 12 päivän järjestämiseen, jossa jokainen päivä antaa sinulle vinkin hallinnan ja rakenteen luomiseksi työpaikalla.
Päivä 1: Luo järjestys kansioilla ja välilehdillä
Aloita keräämällä tärkeät paperit Esselte LAF-kansioon. Käytä välilehtiä jakamaan asiakirjat selkeisiin osiin – projektit, kokousmuistiot, kuitit jne. Reiät teet helposti Leitz-rei’ittimellä.
Päivä 2: Kokoa paperit muovitaskuihin
Papereille, jotka kuuluvat yhteen – esimerkiksi kokousmuistiot tai projektimateriaalit – käytä Rapid-nitojaa. Laita ne Leitz-muovitaskuihin, jotta vältät irtolehtiä ja löydät nopeasti etsimäsi.
Päivä 3: Turvaa GDPR silppurilla
Paperit, joita ei tarvitse säilyttää, voit helposti ja turvallisesti tuhota Leitz-asiakirjasilppurilla. Valitse P4-turvaluokka toimistoon ja P5 terveydenhuoltoon. Automaattinen silppuri säästää aikaa – voit jatkaa töitä, kun laite hoitaa työn.
Päivä 4: Pidä työpöytä siistinä säilytystauluilla
Käytä Leitz Ergo -säilytystauluja kuulokkeiden, kynien, puhelimen ja muistikirjan säilyttämiseen. Suurempi taulu nostaa myös kannettavan ergonomisempaan korkeuteen.
Päivä 5: Tyylikäs tehtävälista pöytätelineellä
Korvaa paperilaput Nobo-pöytätelineellä. Kirjoita muistiinpanot ja tehtävälistat siististi – vähentää paperinkulutusta ja näyttää paremmalta.
Päivä 6: Kirjoitusalusta siistiin työpintaan
Leitz-kirjoitusalusta antaa puhtaan ja suojatun työpinnan. Sopii myös hiirimatoksi.
Päivä 7: Säilytyslaatikot hyllyyn
Valitse Leitz Puro -säilytyslaatikot kartongista tyylikkääseen ja järjestettyyn ilmeeseen.
Päivä 8: Office-in-a-bag joustavaan työskentelyyn
Jos työskentelet kotona tai jaetulla pöydällä, Leitz Office-in-a-bag on täydellinen. Pakkaa kannettava, näppäimistö ja tarvikkeet helposti mukaan.
Päivä 9: Muistikirjat kokouksiin ja ideoihin
Valitse Leitz-muistikirja A4- tai A5-koossa, viivoitettu tai ruudutettu – tarpeesi mukaan.
Päivä 10: Laminoi tärkeät asiakirjat
Laminoi aikataulut tai tärkeät paperit GBC-laminaattorilla, jotta pysyt ajan tasalla aikatauluista ja tiedoista työpäivän aikana. GBC:n nopealla laminaattorilla laminoit 33 % nopeammin, koska pitkäsivu syötetään ensin. Lisäksi siinä on nuolimerkinnät, jotka auttavat syöttämään paperin oikein. Nuolet katoavat, kun laminointi on valmis.
Päivä 11: Lisää liikettä säädettävällä työpöydällä
Vaihtelu tuo energiaa ja parantaa ergonomiaa. Katso Leitz-säädettävä työpöytä ja yhdistä seisontamattoon tai tasapainolautaan.
Päivä 12: Järjestä kirjekoreilla
Viimeistele järjestely Leitz-kirjekoreilla saapuville ja lähteville asiakirjoille. Saatavilla eri väreissä ja ko’oissa.
Yhteenveto: Pienet askeleet tekevät suuren eron
Näiden 12 vaiheen avulla ja oikeilla tuotteilla voit luoda rutiineja, jotka säästävät aikaa, vähentävät stressiä ja tekevät työstäsi järjestelmällisempää. Muista: pienet muutokset tuovat suuria tuloksia – jokainen päivä on askel kohti järjestäytyneempää työelämää.
